donderdag 4 februari 2016

Veranderingen..

Ik ben weer aan het leren.
Zo lastig om weer uit je gewone ritme te komen en er iets bij te doen. Zeker wanneer dat íets ook nog eens een mentale inspanning vereist.

Maar goed.

Ik leer er weer een hoop nieuwe dingen bij, wat enorm leuk is. Tevens bekruipt mij het gevoel dat ik altijd had wanneer ik aan het leren sloeg: hoe meer ik weet, hoe meer ik me realiseer dat ik eigenlijk he-le-maal niets weet. En dat maakt me zo rete-onzeker.

De hele wereld kan dan tegen me zeggen dat ik veel weet over dit of veel weet over dat. Ik, daarentegen, ben me alleen pijnlijk bewust over al hetgeen ik nog niet weet of beheers. Daarna volgt er een soort apathische berusting: waarom zou ik dan eigenlijk dit nog wel willen weten?

Fijn om te zien dat sommige dingen ook werkelijk nooit veranderen. Zelfs niet als je 40 bent.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen