woensdag 11 november 2009

Waar zijn ze?

Herinneringen.
Ik heb er vele.

Vandaag, al surfend, valt mijn oog op "Tank Girl". Ineens zit ik weer in Werribee, in Australië bij een vriend op de bank. Scott heet hij. Hij is kaal met een enorme tatoo op zijn hoofd. En het is de aardigste knuffelbeer die ik ooit ontmoet heb.

We kijken samen naar Tank Girl terwijl mijn toenmalig vriendje in de kroeg aan het werk is. En ik weet niet of het het gezelschap is of dat het werkelijk zo'n leuke film is, maar als de film is afgelopen, kijken we hem direct weer.

Zo maar een herinnering, waarvan ik niet eens meer wist dat ik hem had. Puur toeval en geluk dat ik die woorden op mijn beeldscherm zie staan. Wat als ik het nu niet had zien staan? Had die herinnering dan ooit nog teruggekomen uit zichzelf? Of móest ik die woorden zien om de herinnering op te roepen? De hele avond pieker ik.
Want hoeveel meer herinneringen zitten er verborgen? En wat is er nodig om die tevoorschijn te toveren? Welke combinatie van woorden dien ik te zien alvorens zij een glimlach op mijn gezicht toveren? En wat als ik die combinatie van woorden nu nooit meer tegenkom. Betekent dat dat mijn herinnering dan ook niet meer op mijn netvlies verschijnt?

Herinneringen. Ik heb er vele.
Zoveel zelfs, dat ik ze me niet eens meer allemaal herinner.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen